0-800-300-350 zeppelin@zeppelin.ua

Правила ущільнення асфальту, які повинен знати кожен оператор

Багато років тому ущільнення асфальту розглядалося як неминуче зло і процес, який насправді не покращує якість дорожнього полотна. Вважалося, що для роботи оператором катка досить мати мінімальні професійні навички, через що ступінь кваліфікації кадрів був дуже низьким.

Сьогодні вже не викликає сумніву той факт, що висока щільність асфальтових шарів продовжує термін служби дорожнього полотна. Ущільнення допомагає мінімізувати утворення дефектів поверхні, таких як колії і тріщини. А це дуже важливо не лише для репутації дорожньо-будівельної компанії, але й для всіх водіїв України в цілому.

При цьому вартість якісних наповнювачів лише зростає, а їх пропозиція зменшується. Порівняно з вартістю наповнювачів, вартість ущільнення на кожну тонну асфальту набагато менша.

Саме тому, в умовах, коли від досягнення заданої щільності шарів асфальту залежить настільки багато, важливо, щоб оператори мали необхідний ступінь підготовки і використовували надійне обладнання.

Основні правила ущільнення асфальту

При ущільненні дорожнього полотна необхідно дотримуватися таких основних правил:

  1. Як можна раніше починати ущільнення. Роботу слід починати в момент, коли суміш ще має високу температуру і здатна максимально ущільнюватися. Інакше, продуктивність машини буде зменшуватися. Так, при зниженні температури асфальтобетонної суміші до 70°С, число проходів катка зростає в три рази.
  1. Для попередження налипання суміші на вальця і шини каток змочують водою (вони повинні бути вологі, але не сирі). Економія води досягається за рахунок зволоження вальців з певними інтервалами і використанням спеціальної добавки, що зменшує випаровування води.
  1. Каток повинен рухатися плавно, не допускаючи реверсу. Використання електроніки для керування швидкістю руху покращує процес ущільнення.

  1. При зупинці або маневруванні катка необхідно відключати вібрацію.
  1. Віброущільнення слід здійснювати лише під час руху катка.
  1. При значному поперечному нахилі проїзної частини ущільнення завжди проводять знизу вгору.
  1. Маневрувати катком слід тільки на вже ущільненній ділянці, щоб уникнути деформацій від тиску.
  1. Ніколи не слід зупиняти каток на асфальтобетонної суміші, яка ще не встигла охолоти.
  1. Під час роботи необхідно направляти каток по косій, дотичній до напрямку руху, щоб потім зарівняти шви.
  1. Ущільнення слід проводити з перекриттям сліду мінімум на 15 см. При цьому необхідно стежити за тим, щоб кожна пройдена смуга була оброблена катком однакову кількість разів.

Ущільнення починають від кромки (якщо є крайова смуга). Якщо її немає, то з кожного краю залишають неущільнені смуги шириною 30-40 см, щоб не піддавати ризику деформації ще гарячу, неущільнену, суміш. Такі смуги потім краще ущільнювати катком, обладнаним пристроєм для ущільнення кромок, або пневмокатком.

Поздовжні шви (на стику холодної і гарячої сумішей) можна ущільнювати двома способами. В одному випадку ущільнення починають уздовж поздовжнього шва, причому валець катка на 10-20 см захоплює ще не ущільнений шар, в той час як решта площі вальця йде по вже ущільненому.

Поздовжній шов можна також ущільнювати так: каток рухається по вже ущільненому шару лише краєм вальця (10-20 см).

Поперечні шви необхідно ущільнювати перпендикулярно до напрямку укладання асфальтобетонної суміші. При цьому валець катка на 10-20 см має заходити на гарячий неущільнений матеріал. Так як простір для маневрування обмежений, для таких операцій зручно використовувати малогабаритний каток.

Використовуйте всі можливості, які надає компанія Цеппелін Україна, для розвитку вашого бізнесу. Дізнайтеся більше про технології, які підвищать ефективність будівництва на 30%.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *