0-800-300-350 zeppelin@zeppelin.ua

Огляд нової дорожньої техніки CAT®

Дорожні катки

Одне з останніх оновлень в ряду дорожньої техніки Caterpillar – грунтові катки серії B. Від машин попереднього покоління серія відрізняється збільшеним статичним лінійним навантаженням і амплітудою (до 2,1 мм). А значно полегшити роботу оператора катка допомагають відразу кілька функцій:

  • Система Auto Vibe. Завдяки даній функції відключення і включення вібрації при виконанні стандартних операцій відбувається в автоматичному режимі.
  • Автоматичний контроль швидкості. Це своєрідний аналог круїз-контролю, за допомогою якого можна задати максимальне значення швидкості, відповідно до завдання.
  • Бортова система контролю ступеня ущільнення матеріалу. Доступні три варіанти.

Перша система контролю ступеня ущільнення працює на основі акселерометра. Вона вимірює прискорення відскоку вальця, яке буде різним при ударі об жорстку або пухку поверхню. Так, бетон не поглинає енергію удару, а, навпаки, її віддає, в той час як грунт енергію акумулює. Але у цього методу є і недоліки: система може працювати тільки при включеній вібрації і неефективна на зв’язних грунтах. З плюсів можна скасувати можливість вимірювань на глибині 1-1,2 м, що допомагає виявити якісь приховані об’єкти (велике каміння, стовбури дерев) в природній основі. Але і тут є нюанс: через те, що замірі здійснюються на велику глибину, ніж зазвичай потрібно, це впливає на підсумкові дані.

Запатентована система, яка працює на основі вимірювання опору (MDP) – більш універсальне рішення. В гідравлічну систему переднього і заднього приводу вбудовуються датчики тиску для збору даних. Невеликі значення опору грунту при пересуванні катка будуть говорити про те, що поверхня не є рихлою (приклад з життя: важче штовхати тачку по грунту, ніж по бетону). Мінусів попередньої системи тут немає, а вимірювання відбуваються на глибині 30-60 см, що, як правило, відповідає товщині фактичного шару відсипання.

Третій варіант – комбінація обох систем: на основі акселерометра і на основі вимірювання опору коченню. Кожен з варіантів базового оснащення системи може бути доповнений опціональною системою картографування, яка відображає, фіксує і зберігає в пам’яті дані за ступенем ущільнення з прив’язкою до конкретних географічних координат на будівельному майданчику.

Асфальтоукладальники

Модель AP655F – ще одне оновлення дорожної техніки CAT. Машина комплектується гладкими гідравлічним плитами нового покоління: SE50VT – з базовою шириною 2,5 м – 5 м і можливістю максимального розширення до 8 м за допомогою механічних розширювачів, і SE60VT – з базовою шириною 3-6 м і максимальною шириною 10 м.

Нова архітектура плити передбачає ще більшу жорсткість за рахунок нової конструкції вузла гідравлічного розширення, виконаного на основі цільних колон, що рухаються в масивних литих елементах рами. Низ плити виконаний зі сталі твердістю HB≥500, з якої зазвичай виробляються грейдерні відвали.

Реалізована можливість швидкої заміни нагрівальних елементів, завдяки їх новій касетній конструкції. Система електрообігріву плити включає власну систему діагностики з індикацією на сенсорному дисплеї стану кожного нагрівального елементу і його фактичної температури. Плита має двошвидкісне пропорційне керування гідравлічними розширювачами. Регулювання плити має гідравлічний привід, що значно полегшує роботу оператора. Механічні розширювачі плити мають швидкознімну конструкцію

Крім розширення плити передбачено гідравлічне зміна довжини рами.

Машина може комплектуватися функцією розширення шнекового каналу з гідравлічним приводом, що в значній мірі полегшує роботу оператора і забезпечує гнучкість процесу укладання.

У стандартній комплектації на машині встановлено електрогенератор прямого приводу потужністю в 70 кВт (застосовується також в електричному бульдозері Cat D7E). Генератор такої потужності дозволяє нагрівати стандартну плиту від +50 до робочих + 130 °C всього за 15 хвилин. Нагрівання плити на повну ширину в 10 м займе 25 хвилин. Тим самим забезпечується високий ступінь готовності машини до роботи на початку зміни. Після кожного можливого очікування асфальтової суміші на будівельному майданчику знижується навантаження на основний двигун, зменшуються витрати палива.

Серед інших відмінностей нового асфальтоукладача від техніки, яка вже представлена на ринку: аксіально-поршневий насос на приводі трамбуючого бруса, що забезпечує оптимальне регулювання частоти обертанняю, та об’ємне регулювання замість дросельного.  Гідрорідину тепер не доведеться міняти частіше, ніж через кожні 3 000 мотогодин.

Серед інших переваг – наявність чотирьох пультів управління, інтегрована система нівелювання, можливість змінювати частоту трамбуючого бруса прямо з пульта і ін.

Дорожні фрези

Ще більше сучасних рішень було реалізовано при проектуванні фрези нового покоління CAT PM620. Машина має потужність 630 л.с., ширина фрезерування – 2 метри.

Це найпотужніша машина в своєму класі. У процесі модернізації фахівці приділили особливу увагу корисному використанню наявної потужності. Привід машини складається з двох незалежних діагональних гідравлічних контурів з 2 гідронасосами, що забезпечує чудові тягово-зчіпні характеристики. Передня права – задні ліві і передня ліва – задні праві гусеничні візки наводяться в дію незалежно, що допомагає постійно підтримувати тягу і забезпечувати стабільний хід машини на будь-яких поверхнях.

Конструкція гусеничних візків виконана на основі конструкції візків бульдозера Cat D3. Гусениці мають функцію автоматичного натягу. Система True-track забезпечує рух гусеничних візків в поворотах з незалежних траєкторіями, точно повторюючи рух по зовнішньому і внутрішньому радіусу – за принципом геометрії Аккермана. Це дозволяє виключити бічні навантаження на ходову частину і конструктивні елементи машини, продовжує термін служби компонентів, знижує навантаження на двигун, допомагає економити паливо, а також знижує знос поліуретанових накладок на гусениці. Мінімальний внутрішній робочий радіус становить 2 000 мм.

Дорожні фрези Cat оснащуються резервною системою допоміжного приводу, яка може підтримувати мінімально необхідну функціональність машини навіть у разі зупинки основного двигуна. Це в значній мірі підвищує безпеку проведення робіт і знижує ризик простоїв на будівельному об’єкті.

Інтегрована система нівелювання Grade and Slope Control може виводити показання на будь-який монітор на майданчику оператора або монітори оператора на землі. Датчики контролю за ухиленням розташовані в гідравлічних циліндрах бічних щитів. Цифровий датчик поперечного профілю допомагає з високою точністю підтримувати заданий профіль фрезерування при роботі разом з одним з бічних щитів. Для зручності оператора на фрезі може бути встановлено до п’яти дисплеїв.

Система нівелювання має стандартну функцію автоматичного входу / виходу при фрезеруванні. Досить встановити, на яку глибину потрібно врізатися і на якій дистанції. Далі машина виконає врізку автоматично. Те ж саме – при виході з фрезерування. Також є функція автоматичного переходу через перешкоду при фрезеруванні Jump Hold.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *