0-800-300-350 zeppelin@zeppelin.ua

Фактори, які необхідно враховувати під час ущільнення

Ущільнення – це процес, який вимагає набагато більше, ніж досвіду. Не можна покладатися на ті знання, які були здобуті під час роботи на інших об’єктах. На хід робіт впливає безліч факторів, лише частина з яких можуть контролюватися бригадою, що здійснює ущільнення: частота, амплітуда, робоча швидкість і ширина вальця. Але багато інших чинників, які впливають на ущільнення асфальту, не доступні для контролю з боку робітничої бригади. Серед них:

  • проектне рішення
  • склад суміші
  • товщина асфальтового шару
  • температура суміші
  • погодні умови
  • інше

Важливо, щоб оператори і персонал, відповідальний за контроль якості, мали повну інформацію про ці чинники, оскільки вони повинні брати їх до уваги при розробці та впровадженні технології ущільнення, найбільш відповідної для конкретного об’єкта.

Конструкція дорожнього полотна – ще один фактор, який безпосередньо впливає на технологію ущільнення.

При будівництві нових доріг або їх повній реконструкції зазвичай використовуються кілька шарів асфальту. Кожен шар відрізняється по типу асфальтобетону і товщині.

Перший укладається з кам’яних матеріалів або стабілізованої грунтової основи (суміш з досить великими заповнювачами). Зазвичай цей шар має найбільшу товщину і укладається на не нежорстку підставу. Через це для досягнення необхідної щільності необхідно багато енергії ущільнення.

Зв’язуючий шар зазвичай має меншу товщину, ніж верхній шар основи. Для досягнення необхідної щільності зазвичай потрібно менше енергії. Порівняно зі зв’язуючим, поверхневий шар тонший і укладається на жорстку поверхню, тож потребує ще меншої енергії ущільнення.

Оскільки ущільнення попереднього шару впливає на якість наступного, цю інформацію важливо враховувати на кожному етапі робіт.

Виконати роботу якісно та без додаткових витрат допоможе використання системи Trimble, суть якої полягає у передчасній розробці детальної 3Д-моделі, яка повністю відтворюватиме робочу поверхню. З урахуванням цих данних комп’ютер візьме на себе управління технікою, за рахунок чого робота буде виконана точніше, скоріше та з мінімальними витратами.

Якщо автоматизовані системи не використовуються, у підсумку виконаних робіт коефіцієнт ущільнення може виявитися менше норми. Способів вирішення цієї проблеми при холодній асфальтній суміші майже не існує. Дехто рятує неякісну поверхню щебенем з бітумом та ще одним тонким шаром асфальтобетону. Робиться це для того, щоб закрити отримані пори хоча б зовні. Але це все одно рятує покриття ненадовго. Вже на другий рік експлуатації такої “штукатурки” почнеться лущення, і асфальтобетонне покриття потрібно буде накладати заново. Тож якість такого виправлення сумнівна.

При ущільненні також варто враховувати фактор часу та погодні умови. Важливо поспішати: коли суміш вже охолола, працювати з нею буде неможливо. Зазвичай досвідчені оператори катків це розуміють і помічають надмірне охолодження суміші по залишеному від катка сліду. Якщо при проходженні машини не видно жодних залишків, значить суміш вже холодна і роботи треба припинити.

Якщо суміш дуже гаряча, вона може налипати на шини пневмоколісного катка, що є ще однією причиною для затримки робіт. Щоб уникнути проблеми, прогрійте шини на поверхні з нижчою температурою. Дізнайтеся більше про те, як уникнути налипання асфальту до пневмоколісних катків.

Використовуйте всі можливості, які надає компанія Цеппелін Україна, для розвитку вашого бізнесу. Дізнайтеся більше про технології, які підвищать ефективність будівництва на 30%.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *